• FRI FRAKT ÖVER 499:-
HEMLEVERANS 149:-

Retur och Reklamation

Ångerrätt och reklamation

Avbeställning

Om du vill avbeställa en lagd beställning, kontaktar du vår kundservice snarast på [email protected]. Om din order redan hunnit bli expedierad är det inte längre möjligt att avbeställa och du är därmed skyldig att motta dina beställda varor och istället använda ångerrätten och returhanteringen.

Ångerrätt och retur

Du har alltid rätt att ångra din beställning inom 14 dagar. Ångerperioden räknas från det datum då du mottog varan/varorna i din beställning. Var vänlig och skicka ett meddelande till oss på [email protected]. Meddelandet ska innehålla ditt namn, din adress, ordernummer, fakturanummer (vid fakturering) och produkten/produkternas namn.

Du ansvarar för att varan kommer till oss oanvänd och i oskadat skick. Den ska skickas tillbaka väl emballerad i originalförpackning eller motsvarande förpackning. För ramar gäller obruten förpackning. Vid utnyttjande av ångerrätten står du själv för returfrakten.

Insplendor har rätt att avvakta med återbetalningen av produkten/produkterna till dess att vi har mottagit och kontrollerat varorna. Vid ej godkänd retur debiteras en administrativ kostnad på 250 kr.

Ej uthämtad vara debiteras med 300 kr för att täcka våra hanterings- och fraktkostnader. Ej uthämtad canvastavla debiteras med 500 kr. Vänligen kontakta oss om du inte har hämtat ut din vara så vi får information om du har ångrat ditt köp eller du har fått förhinder.

Byten

Om du vill byta en eller flera av dina mottagna produkter hanteras det på samma sätt som en retur. Du skickar tillbaka de varor du inte vill ha och vi betalar därefter tillbaka pengarna till dig. Du beställer sedan önskade varor i vår webshop som vanligt. Vid byte av vara står du själv för returkostnaden.

Reklamation

Vill du reklamera en produkt ber vi dig kontakta oss snarast på [email protected]. Felet ska anmälas inom 30 dagar efter att du mottagit varan.

Du ska inte betala frakt eller returkostnad om felet är orsakat av oss. Innan reklamation, rådgör därför alltid med vår kundservice som du når på [email protected] så att vi på bästa sätt kan avhjälpa felet.

Felleverans

Om du mot all förmodan skulle få en vara som du inte har beställt kontaktar du vår kundtjänst på [email protected] så hjälper vi dig att returnera varan. Du ska inte betala frakt eller returkostnad om felet är orsakat av oss.

Övrigt

Vid eventuell slutförsäljning av vara eller missberäkning av antal lagervaror har Insplendor rätt att häva köpet och återbetala eventuell betalning gjord av kunden. Vi kontaktar dig i så fall för att se hur detta på bästa sätt kan lösas, och du har möjlighet att välja en annan vara istället för att få din betalning tillbaka.