Hemleverans 149:-

Köpvillkor

1. ALLMÄNT

Informationen på webbplatsen är skyddad genom marknadsrättsliga och immaterialrättsliga lagar. Detta innebär att varumärken, bilder, foton, grafik, design, information och annat innehåll på webbplatsen är skyddat och får inte kopieras utan skriftligt godkännande från Insplendor. Kontaktuppgifter och övrig information om Insplendor framgår på webbplatsen.


För att kunna handla hos Insplendor (www.insplendor.se) måste du ha fyllt 18 år. Insplendor förbehåller sig rätten att ej fullfölja en beställning där felaktiga personuppgifter har lämnats och/eller om en person har betalningsanmärkningar.


Genom att du handlar i Insplendor webbshop så förbinder du dig att följa våra villkor i sin helhet.


2. BESTÄLLNING

När du ska genomföra en beställning kommer du att bli ombedd att uppge vissa personuppgifter. Du bekräftar att de uppgifter som du fyller i är korrekta och fullständiga. Du ansvarar själv för felaktigt ifyllda uppgifter.

Vid beställning i vår webshop träffas avtal om köp när Insplendor bekräftat din beställning och du mottagit en orderbekräftelse från Insplendor. Spara gärna orderbekräftelsen för eventuella kontakter med vår kundservice. Du kan ångra din beställning fram till dess att du fått en orderbekräftelse av Insplendor och vi återbetalar då alla eventuella betalningar som du eller dina betal- eller kreditkortsföretag har gjort avseende beställningen. Genom köpet godkänner du samtidigt informationen om personuppgifter och samtycker till användningen av personuppgifter och cookies enligt Insplendors sekretesspolicy, läs mer här.


3. PRISER OCH BETALNINGAR

Priserna på vår webbsida anges i svenska kronor (SEK) och är inklusive moms. Vid beställning gäller de priser som anges på vår webbsida. Priserna inkluderar inte fraktkostnader och eventuella administrativa avgifter. Insplendor reserverar sig för fel som kan uppstå på webbsidan, exempelvis prisuppgifter eller produktuppgifter. Om ett felaktigt pris har angetts för en vara som du beställt så kommer vi givetvis att meddela dig och invänta ditt svar innan vi fortsätter med beställningen. Insplendor reserverar sig för slutförsäljning av en vara.


4. BETALALTERNATIV

Du kan välja att betala genom faktura, delbetalning, kortbetalning och direktbetalning. Insplendor har rätt att ta betalt i samband med en beställning, om inte fakturabetalning eller annat betalsätt valts av dig och godkänts av Insplendor. Vid val av fakturabetalning eller delbetalning kan Insplendor och våra samarbetspartners komma att göra en kreditupplysning. Insplendor förbehåller sig rätten att inte alltid erbjuda alla betalsätt, alternativt ändra betalsätt om det du valt av någon anledning inte fungerar vid köpet. Läs mer om betalningsalternativen här.


5. ERBJUDANDEN OCH KAMPANJER

Vid vissa tillfällen erbjuder Insplendor kampanjer på webbsidan. Dessa förmånliga villkor och priser gäller så länger kampanjen pågår och för de specifika produkter som anges av Insplendor i samband med kampanjen. Vi förbehåller oss rätten att när som helst återkalla våra kampanjer. Erbjudanden på specifika produkter på webbsidan gäller under en begränsad tid och så länge lagret räcker.


6. LEVERANSER OCH TRANSPORT

Varor som vi har i lager levereras inom det antal arbetsdagar som anges på vår webbsida. Om varan skulle vara slutsåld eller det skulle uppstå andra problem så ska leveransen ske senast 30 arbetsdagar räknat från det att vi skriftligen bekräftat kundens beställning genom orderbekräftelsen. Om leveransen tar mer än 30 arbetsdagar och detta inte beror på dig som kund har du rätt att häva köpet. Mer information om Insplendors leveranser och fraktinformation kan du läsa om här. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar orsakade av fraktföretag.


Om du mot all förmodan skulle få en vara som du inte har beställt kontaktar du vår kundtjänst på kundservice@insplendor.se så hjälper vi dig att returnera varan.


7. UTHÄMTNING AV PAKET

Du måste hämta ut ditt paket inom den tid som anges i aviseringen. Paket ska hämtas ut personligen med giltig legitimation och ordernummer. Du får en avisering med information om var och när paket ska hämtas. Avisering kan ske via e-post, brev och om du lämnat mobilnummer även via SMS eller telefonsamtal. Vid ej uthämtat paket debiterar Insplendor en avgift till kund på 295:- (fraktkostnad för returen och administrationskostnad).


8. ÅNGERRÄTT, RETURER OCH REKLAMATIONER

Vid köp av varor i Insplendors webbshop gäller 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du har rätt att ångra ditt köp genom att höra av dig till oss på Insplendor inom 14 dagar från det att du eller ditt ombud tagit emot den beställda varan. Om du vill ångra köpet ska du skicka ett skriftligt meddelande till oss på kundservice@insplendor.se. Meddelandet ska innehålla ditt namn, din adress, ordernummer, fakturanummer (vid fakturering) och produkten/produkternas namn. Returer ska göras enligt Insplendors metoder och anvisningar som anges på webbsidan, du finner dessa här. Viktigt att du gör detta innan ångerfristen på 14 dagar löpt ut.


Vid utövande av ångerrätten betalar du returfrakten och ansvarar för varans skick efter det att du har mottagit varan samt under returfrakten. Varan ska skickas väl emballerad, i fint skick och i originalkartong eller motsvarande. Om en vara har förseglats får du inte bryta förseglingen om du vill kunna utöva din ångerrätt. Rätten att ångra sig upphör alltså när du bryter förseglingen.


Insplendor betalar snarast tillbaka beloppet, dock senast inom 14 dagar från och med det datum Insplendor tog emot ditt meddelande om utövande av ångerrätten. Insplendor får dock vänta med återbetalningen tills vi tagit emot och godkänt varans skick. Återbetalningen kommer att ske till dig via det betalningsalternativ som du valde, förutsatt att inget annat överenskommits eller att det finns hinder för sådan återbetalning.


9. REKLAMATIONSRÄTT

Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga. Kund som upptäcker ett fel i beställd vara ska kontakta Insplendors kundservice så snart som möjligt. Läs mer om hur du gör en reklamation här. Insplendor står för returfrakten för godkända reklamationer.


När reklamerad vara godkänts av Insplendor kommer vi att kompensera dig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi strävar efter att detta ska ske inom 14 dagar från det att vi mottagit reklamerad vara, men det kan ta längre tid beroende på varans art. Insplendor förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer Insplendor riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden.


10. FORCE MAJEURE

Händelser som naturkatastrof, strejker, myndighetsbeslut, krig, tekniska problem, fel i el/tel eller dataförbindelser, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt likvärdiga händelser utanför Insplendors kontroll, vilka ej kunnat förutses, ska hänföras till force majeure. Det innebär att Insplendor befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal. Har omständigheten varat längre än två månader har både du och Insplendor rätt att häva köpet med omedelbar verkan.


11. ÄNDRINGAR AV VILLKOREN

Insplendor förbehåller sig rätten att göra ändringar i dessa villkor. Ändringar i villkoren kommer att publiceras på vår webbsida. Ändringar vi gjort gäller från det att du har accepterat villkoren (i samband med ett nytt köp eller vid besök på webbsidan). Vi rekommenderar dig att du regelbundet håller dig uppdaterad på vår webbsida för att ta del av eventuella ändringar av villkoren.


12. LÄNKAR

Vår webbplats kan innehålla länkar till andra företags webbplatser. Vår sekretesspolicy gäller endast för information som samlas in på vår webbplats. Vi ber er därför iaktta försiktighet när ni lämnar vår webbplats och lämnar era personuppgifter på andra webbplatser. Vi ansvarar inte för andra företags sekretessregler.


13. TVISTEMÅL

Vi på Insplendor hoppas så klart att tvister aldrig ska uppstå för dig som kund. Tvister ska i första hand lösas i samförstånd och efter diskussion med Insplendors kundservice.


Om det mot förmodan inte skulle lösa sig så finns det hjälp att få genom ARN (Allmänna reklamationsnämnden) eller på tvistlösningssidan som är gemensam för hela EU http://ec.europa.eu/consumers/odr/. EU:s tvistlösningssida är skapad för dig som handlar på nätet från ett företag som är lokaliserat i något av EU-länderna och där du upplever att du behöver hjälp i ett tvistemål. Lämnar du in ett klagomål via denna webbsida, vidarebefordras ditt ärende automatiskt till rätt nationellt ansvarigt tvistlösningsorgan. De tar sedan kontakt med oss och försöker lösa tvisten utan att blanda in domstol. Vid eventuell tvist följer Insplendors beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.


14. GDPR (General Data Protection Regulation)

Vi sparar följande persondata om våra kunder:

Kunder: Förnamn, Efternamn, Företag/organisation, E-post, Person-/org.nr, Momsnummer, Adress, Postnummer, Ort, Land, Telefonnummer.
Beställningar: ip-adress, E-post, Person-/orgnr, Momsnummer, Adress, Företag, Förnamn, Efternamn, Adress, Postnummer, Ort, Telefonnummer.

Som kund kan du när som helst begära utdrag, ändring eller radering av dessa uppgifter.


15. COOKIES

Insplendor.se använder sig av cookies. Cookies är små textfiler som används för att ge våra besökare tillgång till vissa funktioner. Insplendor använder cookies för att förbättra webbsidan och hålla reda på vilka produkter besökaren lägger i varukorgen samt för att kunna hantera besökarens köp. Den möjliggör helt enkelt en bättre webbsida för dig. Mer information hittar du i vår Sekretesspolicy här.


16. FÖRETAGSINFORMATION

Denna webbplats drivs av Insplendor och ägs av ett svenskt bolag med organisationsnummer 556575-8017 (Karant AB). Post- och besöksadress: Svärdsgatan 12, 252 69 Råå.